Рекомендована публікація

ЗВІТ

ЗВІТ  ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ студентки 5 курсу,   групи УА Коробки Мар ії Анріївни Практику проходила у 5 - ...

неділя, 17 листопада 2013 р.

Перший тиждень активної роботи у школі пройшов...

На уроках інших студентів я ще не була присутньою (починаю з завтрішнього дня), тому аналізую свої...

 

Проводила на цьому тижні лише мову (з літературою не склалося - то моніторинг у вівторок, то захід вшанування пам'яті Т. Шевченка у п'ятницю). Проте дуже розумію дівчат, які пишуть, що цілий клас на літературі - це жах, адже до мене й на мову в один із днів прийшов цілий клас. І я ще раз переконалася у тому, що залучити до роботи 30 учнів не можу; і приділити кожному хоча б трішки уваги також не можу. 

 

Не знаю,як цьому навчитися... Я вже стараюсь не запитувати активних учнів, які постійно підіймають руку, а зачіпати тих "замріяних", але ж 30 - це так багато!!!

 

В результаті час затягується (поки "замріяний" подумає, поки хтось інший відповість, поки я поясню), і половину із запланованого не встигаєш. 

 

Так і сталося на моєму уроці з теми "Приголосні тверді та м'які". Затягнули ще на етапі актуалізації опорних знань (мені довелося ще раз пояснювати, що букви я,ю,є,ї позначають не голосні звуки, а 2 звуки, і відповідно слова ягода та їдуть починаються не з голосного звука, а з приголосного й). 

Продовжили на етапі вивчення нового матеріалу, коли ніяк не могли записати тверді та м'які звуки в табличку, а потім ще й при виконанні вправи не всі учні могли сказати, що робить звук м'яким і т.д.

 

Ось так ми і прийшли до того, що домашнє завдання учні отримали уже на перерві, а вправа на закріплення вивченого була лише розпочата. 

 

Не знаю, що стало причиною, чи моя нездатність зорієнтуватися у ситуації, коли щось іде не так, хоча спершу (на етапі актуалізації) ніби усе пояснила, транскрипції намалювала, звуки підкреслила, інші приклади навела; у результаті, учні, як мені здається, зрозуміли, проте час то був затрачений. 

От при записі звуків у таблицю мені дійсно було складно їм пояснити, що і як робити; я просто сама не розуміла, що їм не зрозуміло))) 

Коротше кажучи, у всіх "перший блін комом", а у мене другий)))

 

Третій мій урок ("Правила вживання букви ь") пройшов вже краще, проте  робимо ми усе знову дуже повільно (поки подумаємо, чи ставити ь, поки згадаємо правило, поки сформулюємо). 

 

Ще одна проблема у мене з тим, як звернути їхню увагу на щось важливе??? 

Правило про те, що м'який знак не ставиться після м'якого приголосного (крім л) перед іншим м'яким чи шиплячим ми проговорювали разів 10 (то я, то учні); я і на дошці слова записувала, і підкреслювала ті м'які приголосні, і транскрипції малювала; а все рівно деякі учні  не можуть пояснити, чому не ставиться м'який знак у словах пісня, світ і т.д.

 

Не знаю, важко мені працювати з 5 класом, хоча вони такі маленькі та милі, що я вже починаю привикати до них)))

3 коментарі:

  1. Машо, не засмучуйся, в тебе обов'язково все вийде! Цього тижня і тобі, і учням буде вже значно простіше. Успіхів тобі!

    ВідповістиВидалити
  2. Машо, якщо чесно, то я б усіх студентів спочатку відправляла вчити п'ятикласників - ось тут відчуваєш весь процес навчання в тонкощах. Ви про це дуже точно написали: не зрозуміла сама,то як зрозуміють учні? Тут важливе кожне формулювання, уожна дія має бути точною. Я також не знаю відповіді на питання "що робить звук м'яким". Я можу лише здогадатися, що ви мали на увазі. Уроків у 5 класі у вас буде більше, ніж у інших за три тижні, тому буде можливість значно просунутися у справі вивчення їхньої психології. Не полишайте процес серйозного осмислення та пошуку відповідей на складне питання, як зробити вашу роботу результативнішою. Важливим є все і ретельна підготовка, і поміркована робота на уроці, і серйозний аналіз здійсненого. Ще сподіваюся, що всі конспекти ми зможемо побачити.

    ВідповістиВидалити
  3. Машо, я на мене, починати потрібно із себе - пришвидшуватися! Давати багато часу на обмірковування відповіді учням вчитель не має змоги (45 хвилин не дозволяють!), тому й передбачені додаткові питання, заготовлені заздалегідь, у розгорнутому конспекті. Очікую на появу конспектів, щоб мати змогу зробити обгрунтовані висновки, а не припущення...

    ВідповістиВидалити