Рекомендована публікація

ЗВІТ

ЗВІТ  ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ студентки 5 курсу,   групи УА Коробки Мар ії Анріївни Практику проходила у 5 - ...

понеділок, 2 грудня 2013 р.

ЗВІТ



ЗВІТ
 ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 5 курсу,  групи УА
Коробки Марії Анріївни

Практику проходила у 5-в класі спеціалізованої школи №58
з 04.11. до 30.11. 2013 р.
Груповий керівник:       Макаренко Лариса Вікторівна
Керівник від бази практики:  Ліксунова Світлана Василівна

1.   КІЛЬКІСНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Відвідано  4  уроки учителів (з них  2 мови та 2 літератури)
Відвідано 10 уроків практикантів (з них 6 мови та 4 літератури)
Проведено 12 уроків (з них 8 мови та 4 літератури)
Проведено  1  позакласний захід

       2.     ЗМІСТ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА ПІД ЧАС ПРАКТИКИ
 Педагогічну практику проходила у спеціалізованій школі 58 у 5-в класі. Школа нам вже знайома, адже на 3 курсі ми проходили практику також у ній.
Ще до початку практики мною було відвідано настоновчу конференцію в університеті, де нас ознайомили із метою, завданнями і змістом практики, особливостями організації діяльності практикантів та вимогами до документації.
 У перший день практики відбулось знайомство з вчителями української мови та літератури. Я потрапила під керівництво до Ліксунової Світлани Василівни, вона люб’язно надала мені календарно-тематичне планування, свій розклад, розповіла про 5-ті класи, ксасним керівником одного з яких вона є. Тому, прийшовши додому, я легко змогла скласти свій розклад проведення уроків на два тижні.
        Наступним етапом стала навчальна робота. Разом з студентами-практикантами у нас була можливість спостерігати уроки не тільки у свого вчителя-керівника, а й у інших вчителів. Спостереження уроків дало можливість проаналізувати ситуації, методи і форми роботи, які були на уроці і обрати для себе щось корисне. Оцінити до чого учитель приділяє значну увагу, які шляхи обирає для досягнення мети уроку, як регулює дисципліну. 
    Далі відбулось знайомство з  5-в класом. Коли вперше я спостерігала їхні уроки, я одразу помітила, що учні дуже виховані, продуктивно працюють впродовж уроку, проте вони ще такі маленькі та непосидючі, що учителю постійно доводилося тримати їх у тонусі.
Наступного тижня довелось вже самій проводити уроки. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації від учителя та керівника від університету, що дуже допомогло при підготовці до уроків (продумуванні організаціїї часу, змісту уроку, відбору змісту навчального матеріалу, вибору методів навчання), адже сама я ще не володію досвідом роботи.      
При підготовці конспектів уроків я керувалася принципом визначення навчально-виховних завдань цілої теми. Потрібно враховувати ті завдання, які будуть вирішуватись саме на конкретному уроці, продумати, що головне в матеріалі уроку, а що другорядне; пам’ятати про міжпредметні зв'язки, про основні знання, які є стрижневими в даному курсі; вміти правильно розподіляти час між етапами уроку, а також особливу увагу при проведенні уроків у 5 класі слід звертати на вікові особливості учнів.
Протягом наступних трьох тижнів практики, відповідно до календарно-тематичного планування, мною було проведено 8 уроків мови за темами: «Звуки мови та мовлення», «Приголосні тверді та м’які», «Правила вживання букви ь», «Приголосні дзвінкі та глухі», «Позначення звуків на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв», «Тренувальні вправи», «Сполучення йо, ьо», «Правила вживання апострофа».
 З літератури мною було проведено 4 уроки за темами: «Василь Симоненко  «Цар Плаксій і Лоскотон», «Різні життєві позиції персонажів», «Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - повість-казка сучасної дитячої письменниці» та «Характеристика образів повісті-казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
Протягом усіх дванадцятьох уроків використовувала різні методи та прийоми роботи:  фронтальне опитування, пояснення вчителя, читання правил учнями, спостереження над мовним матеріалом, метод вправ (вправи на реконструкцію, на переклад, на розподіл, фонетичний розбір, запис слів у транскрипцію, синтаксичний розбір, «Віднови слова» та ін.); творче читання (вчителем, учнями), читання портрета автора, повторення відомостей з теорії літератури, бесіда за змістом прочитаного, словесне малювання, постановка пізнавального завдання, постанова проблемного питання, складання таблиць та схем.
При плануванні та проведенні уроків я дотримувалась  основних загальнодидактичних вимог:  урахувавання вікових, індивідуальних, психологічних  особливостей учнів; створення сприятливої емоційної атмосфери на уроці; дотримання педагогічної культури вчителя, педагогічного такту і культури мовлення. Кожного уроку намагалась сприяти особистісному розвитку учня, розвитку культури мовлення учнів.

 3.     НАЙТИПОВІШІ ПОМИЛКИ, НАЙБІЛЬШІ  ТРУДНОЩІ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІЙ РОБОТІ
При проходженні практики зіткнулась із такими труднощами та проблемами:
- нездатність охоплювати цілий клас, залучати кожного учня до роботи (особливо на уроках літератури, де присутній увесь клас);
- регулювання дисципліни;
- складність об’єктивно оцінювати учнів;
- відсутність відчуття часу на уроці, нездатність самостійно орієнтуватися у часі;
- відсутність зауважень та порад зі сторони вчителя.


4. ОСОБИСТІ ДОСЯГНЕННЯ. МЕТОДИЧНІ ТВОРЧІ ЗНАХІДКИ, ВІДКРИТТЯ, НЕСТАНДАРТНІ РІШЕННЯ
Найголовнішим особистим досягненням вважаю те, що нарешті можу відриватися від конспектів, залишати їх на столі. Крім цього, під час проходження педагогічної практики я намагалась:
- чітко продумувати структуру уроку, відповіді учнів, старанно готуватись до уроків;
- зацікавити учнів, підібрати різноманітні види роботи;
- визначити, що є приорітетним, а що другорядним, й акцентувати увагу на головному;
- завжди проводити інструктаж щодо виконання домашнього завдання, за можливостей використовувала диференційований підхід;
- залучати до роботи більше учнів, запитувати й тих, що самостійно не виявляють бажання.

5.   ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ 
На уроках літератури старалася використовувати проблемні методи навчання, щоб застосувати це у дипломній роботі.
Переконалася у тому, що проблемні методи справді  розвивають розумові здібності учнів, спонукають їх мислити, виховують самостійність, активність та креативність учнів, сприяють формуванню всебічно розвинутої особистості, спроможної вирішувати майбутні професійні та життєві проблеми; викликають інтерес до навчання і відповідно сприяють кращій активізації навчальної діяльності учнів.

 6.     ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
За час проходження практики ознайомилась з особливостями педагогічної діяльності вчителя, вивчила досвід роботи вчителів-словесників.
Крім цього, я навчитись більш-менш володіти аудиторією, орієнтуватись в нестандартних ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями.
Вдосконалила своє вміння писати розгорнуті плани-конспекти уроків.
Хотілося б зазначити, що цього року, у порівнянні з минулим,  я відчувала більшу відповідальність за проведені уроки, за знання учнів після моїх уроків, крім цього, я почувлася впевнено у спілкуванні з учнями, проводила уроки без конспекту в руках.

7. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ТЕОРЕТИЧНОЇ І ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В УНІВЕРСИТЕТІ, ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ

Організувати вчителів так, щоб вони контролювали роботу практикантів, постійно давали зауваження та рекомендації до уроку.


Немає коментарів:

Дописати коментар