Рекомендована публікація

ЗВІТ

ЗВІТ  ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ студентки 5 курсу,   групи УА Коробки Мар ії Анріївни Практику проходила у 5 - ...

понеділок, 2 грудня 2013 р.



Самоаналіз уроку української літератури,
проведеного Коробкою Марією Андріївною
22.11.13. у 5-в класі Спеціалізованої школи № 58

Керівник від бази практики – Ліксунова Світлана Василівна
Тема уроку. Різні життєві позиції персонажів (В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»)
Тип уроку: урок поглибленої роботи над змістом твору.

Відповідно до календарно-тематичного планування на вивчення творчості відомого української письменника Василя Симоненка відводиться 2 години. Проведений урок – другий  у системі уроків з теми. На попередньому уроці робота була спрямована на знайомство з цікавими фактами з життя дитячого письменника Василя Симоненка, з його твором «Цар Плаксій та Лоскотон»; формулювання  власних висновків учнів про цей твір; вивчення особливостей віршової мови.
Навчальною програмою передбачено, що у результаті вивчення теми учні повинні вміти: виразно й осмислено читати казку, звертаючи увагу на ритм, риму, особливий порядок слів віршованої казки; визначати основні риси характеру дійових осіб твору; простежувати різні способи життя та поведінки дійових осіб; розуміти значення для розкриття змісту твору назви казкової країни, імен персонажів казки; висловлювати особисте ставлення до зображуваного, проводити аналогії з сучасним життям; а також усвідомлювати значення для людини та її життя оптимістичного погляду на світ.
При підготовці до уроку було враховано вимоги навчальної програми і календарно-тематичного планування.
Метою проведеного уроку стало осмислення ідейно - тематичного спрямування казки, простежування різних способів життя і поведінки дійових осіб, життєвих позицій Царя Плаксія і Лоскотона (песимістичної та оптимістичної); розвиток культури зв'язного мовлення, вміння висловлювати власні міркування; виховання оптимістичного ставлення до життя, поваги до людей.
Вибір типу і структури уроку зумовлено метою та завданнями, що вирішувалися на уроці: урок поглибленої роботи над змістом твору, складався із п’яти логічно взаємозв`язаних етапів: організації класу на роботу, повідомлення теми та цілей уроку, мотивації навчальної діяльності, опрацювання навчального матеріалу, підведення підсумків та рефлексії учнів. Така послідовність роботи відповідає логіці навчального процесу – від формування мотиву до практичного результату.
При плануванні та проведенні уроку було дотримано основних загальнодидактичних вимогврахування вікових та психологічних особливостей, реальних навчальних можливостей класу, їхнього розвитку; врахування потреб і запитів до даного уроку.
При виборі методів і прийомів виходили з поставленої мети. Було використано такі методи й прийоми, як: бесіда (вступна), словесне малювання, «Асоціативне гроно», складання порівняльної таблиці, постановка пізнавального завдання, постанова проблемного питання, «Впізнай героя».
На початку уроку учням було запропоновано невеличку бесіду за змістом прочитаної казки (за цитатою відгадати, про яку країну йде мова, висловити свої враження від прочитаного твору, його героїв).
 Такий прийом дав можливість логічно перейти до характеристики головних героїв казки. Учням було запропоновано уявити та словесно описати Лоскотона та Царя Плаксія (словесне малювання відбувалося з опорою на ілюстративні матеріали). Далі було застосовано технологію «Асоціативного грона» до персонажів казки (Царя Плаксія, Лоскотона), під час складання грона учням потрібно підтвердити свої думки словами з тексту.
Такий вид роботи дав можливість прийти до необхідності порівняння двох образів героїв та логічно перейти до наступного етапу роботи – складання порівняльної таблиці-характеристики героїв, яка дозволила вийти на життєву позицію героїв (песимістичну та оптимістичну) та встановити значення слів песиміст та оптиміст. Після цього учні висловили свої думки з приводу того, яку життєву позицію вони підтримують та чому.
Формулювання основної думки твору почалося з постановки ряду пізнавальних завдань та проблемних запитань, які дозволили осмислити те, що потрібно радіти життю, ставитися до усього з усмішкою, бути добрим до людей і в скрутну хвилину тобі буде кому допомогти.
Після запису теми та основної думки, сформульованих учнями, до зошита, було запропоновано пригадати й інших героїв казки, а саме впізнати героя твору за його характеристикою.
Урок можна вважати результативним, а поставлену мету досягнутою. Це підтверджується тим, що учні добре справилися із характеристикою героїв твору, прослідкували їх поведінку та життєву позицію, а також осмислено підійшли до формулювання основної думки казки.


Немає коментарів:

Дописати коментар